Lainasin erästä miehen tavaraa kysymättä lupaa, (kun hän ei ollut silloin paikalla ja tarvitsin sitä välttämättä) ja unohdin sen ulos. Tänään mies alkoi kyselemään minulta, missä se mahtaisi olla, kun hän tarvitsee sitä. Kun en heti muistanut, missä se on ja aloin etsimään, hän sanoi "100 pisteen vihje, sinä olet käyttänyt sitä viimeksi." En vieläkään löytänyt, joten hän sanoi: "50 pisteen vihje, se on ulkona." Olin menossa ulos hakemaan sitä, kun hän alkoi valittaa, miten se menee pilalle, kun se jätetään ulos ja se ruostuu, nyt sataa jne jne. Pyysin anteeksi, kun olin lainannut sitä ja unohtanut sen ulos, mutta samalla ihmettelin, miksi hän ei ollut tuonut sitä sisälle, kun kerran oli jo aikaisemmin huomannut sen olevan ulkona. Hän taas ihmetteli, että hänenkö syynsä tämä nyt sitten onkin, että miten minä taas tämän käänsin hänen syykseen. Totesin siihen, että mitä varten mies ei ollut tuonut sitä sisälle, kun se menee ulkona pilalle, ihanko vain sitä varten, että pääsee sitten nälvimään minulle.. Ei vastannut, hain tavaran sisälle. Ihmeellistä touhua.

Tietenkään ei pitäisi lainata ilman lupaa, eikä ainakaan jättää palauttamatta tavaroita paikalleen. Siinä tein selkeästi virheen ja pyysinkin anteeksi. En silti ymmärrä, että mies ottaa riskin siitä, että tavara menee pilalle ja mielummin odottaa pari päivää tilaisuutta päästä huomauttamaan siitä minulle. Korjailenhan minäkin hänen jäljiltään milloin mitäkin parempaan paikkaan.

. . .

Ja nyt mies tuli pelleilemään ja on kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Miehet!?!